Dag 5

5 augustus 2022 - Passo del Tonale, Italië

Oeps, vanmorgen niks geschreven. Vandaag gereden van Val di Rezzalo naar Passo del Tonale. 46km met 2000hm en evenveel dalen. Kijkend naar die gegevens konden we er van uit gaan dat het steile hellingen zouden zijn en we zijn niet teleurgesteld in dat opzicht!

De “monsterklim” waar we gisteren mee eindigde bleek nog niet op zijn einde en heeft ons over de berg gebracht. Daarna een korte afdaling naar de Gavia vallei om van daar uit de Gavia pas over te steken.
Eenmaal overgestoken hebben we een mooi stuk kunnen dalen over het asfalt om halverwege een paadje in te slaan richting het plaatsje Pezzo om dan aan de grote klim van de dag te beginnen.
Het begint veel van hetzelfde te worden, maar hier ook weer moeilijke paden door grote keien, steile hellingsgraden en de hitte van de zon.
Eenmaal boven begonnen aan de afdaling richting Passo del Tonale waar hier en daar nog de laatste 200hm opgemaakt moesten worden.

Wel fijn om wat eerder aan te komen in het hotel vandaag. Even lekker relaxen en misschien een duik in het zwembad.

Morgen een rit van 43km en 1000hm naar Madonna di Campiglio. Minder kilometers en minder hoogtemeters. Waarschijnlijk een makkelijkere dag dus, al zitten bijna alle hoogtemeters in 1 klim bij elkaar. 😄

1. Bjorn:
    Wat ‘n foto’s weer, mooi mooi 👌🏼
  2. Mam en Theo:
    Sjiek sjiek
  3. Anik Verelst:
    5 augustus 2022
    Hoeveel dagen in totaal gingen jullie fietsen? Mooi hoor 😊🤩!
  4. Bart Boevree:
    6 augustus 2022
    Morgen eindigen we in Riva en dan fietsen we maandag nog door naar het zuiden van het meer voor de rest van de vakantie.
  5. Bien:
    6 augustus 2022
    Wauw, wauw en nog eens wauw! Wat een mooie uitzichten! Nog enkele ritjes en dan hebben jullie het erop zitten.
    Stuk voor stuk toppers!
  6. Jos Boevree: