Dag 4

4 augustus 2022 - Santa Maria Val Müstair, Zwitserland

Vandaag “het dak” van onze route op 2833m. We hebben een shuttle naar de top van de Stelvio (qua straat) en van daar uit rijden we nog een stukje verder omhoog om dan richting het zuiden te rijden.

Vannacht een overnachting in een berghut. Ik weet niet of we daar bereik hebben, dus ik even zien of ik vanavond een update kan geven.

—————

Vanmorgen met de shuttle naar boven gebracht. Dit was in de route voorzien al wouden we de optie open houden om zelf te fietsen. Echter, na de afgelopen twee dagen vonden we dat we die luxe verdient hadden 😄. Eenmaal boven op ongeveer 2700 meter zijn we nog een stukje de berg op gegaan naar de 2833 meter waar de “3-sprachen spitze” lag.
Van daar verder via een militaire route uit WW1 via passo umbrail en een stevige afdaling naar het meer van Cancano. Ik had hier al eerder gereden en het was zoals ik het me herinnerde. Zo een mooie route!

Dan verder naar Bormio waar we de eerste mechanische pech hebben gehad. Even een nieuwe spaak voor Nandy zijn fiets in het centrum en dan verder. Wat lekker 15km langzaam afdalen door het dal moest zijn werd trappen tegen de wind om uit te komen bij een monsterklim die ons op 10km 900m liet klimmen over heet asfalt en moeilijk terrein. Hadden we ons niet aan verwacht!

Wel weer een erg mooie route hier rond de Stelvio, het is een prachtige omgeving.

Vanavond slapen we in een berghut op 1800meter hoogte en hebben we de risotto van de uitbater goed laten smaken!

Morgen nog een zware dag en dan komen we langzaam aan de laatste en minder zware ritten.

1. Mam en Theo:
    4 augustus 2022
    Goeie fietsdag.
    Hoe is het met de benen?
  2. Bart Boevree:
    4 augustus 2022
    Wat vermoeid, maar alles goed. Beter dan verwacht!