Dag 3

3 augustus 2022 - Ischgl, Oostenrijk

Vandaag door Val D’Uina, een paadje ingekapt in een rotswand met diepe afgronden. 1 van de hoogtepunten in de transalp en 1 van de beelden die me altijd zijn bijgebleven van foto’s en video’s. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn! Het is een beetje tegenstrijdig qua gevoel aangezien ik ook wel wat bang ben om er niet van te kunnen genieten. Te overweldigend? Hoogtevrees? We gaan het zien!

Verder zijn het ongeveer 70km met 2400hm en bijna 3000m dalen 😨.

—————

We zijn weer aangekomen na een lange dag. Afgelopen nacht geslapen op 1800m hoogte en vanuit het hotel rechtstreeks omhoog naar 2600m. Het eerste stuk ging nog, toen werd het steiler en daarna was het lopend de bergpas over via een wandelpad. Toen we eenmaal konden gaan afdalen bleek dat ook nog zo steil en met losse stenen dat daar ook stukken gelopen moesten worden 🙈.
Wat opviel was dat de omgeving een paar wisselde van het Alpen gezicht met weien en koeien naar een ruig rots terrein.

de klim naar Val D’Uina was ook weer veel wandelen met steiging percentages van 30% en meer. Fiets op rotsen tillen en erachteraan klauteren…

Gelukkig geen last gehad van hoogtevrees!

Daarna wel een lange rijdbare afdaling in een prachtig gebied om als afsluiter te klimmen naar ons hotel in Santa Maria Val Mustair in Zwitserland.

De benen, rug, kont, alles doet pijn, maar het blijft mooi.

Morgen een relatieve rustdag met 59km en 1550hm vanaf de top van de Stelvio.

(Als we tenminste de shuttle geregeld krijgen, anders moeten we eerst de Stelvio omhoog 🙈)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl